zaterdag 11 december 2010

workshop dag 2

Maskers maken


We moesten ons eigen masker maken. Ik had een foto meegebracht die ik makkelijk kon gebruiken. Het masker moest een speciaal lookje krijgen. Bij vele medestudenten bleef de foto de basis, bij mij ging het helemaal een andere richting uit. Ik heb er een kleurrijk masker van gemaakt. met alle mogelijke gekke franjes. Mijn "haar" is van gekleurd papier en ik heb een geel gezicht. Het mag ook al eens gek zijn... niet?




Theatraal acteren

Deze sessie viel me een beetje tegen. Acteren... ik dacht aan toneelspelen, iets wat ik graag doe (als ik me niet geneer). Uiteindelijk was deze sessie meer muzische expressie. Dit kan soms leuk en zinvol zijn maar we moesten nu een opera uitbeelden en allerlei andere dingen rond de opera, dit kom mij jammer genoeg niet boeien. In het begin probeerde ik me helemaal te geven maar naar het einde toe stak het mij echt tegen... jammer maar helaas! Het kan niet voor iedereen leuk zijn en je moet soms als eens dingen in je leven doen die je minder graag doet. SO BE IT! 

Vertellen op muziek


Ik vond deze sessie wel leuk. We hadden het even moeilijk met het uitkiezen van een geschikt boekje om te gebruiken. Uiteindelijk hebben we een boekje over wolfjes gekozen. Hoe gingen we hier nu geluiden aan koppelen? We hadden allerlei dingen ter beschikking maar uiteindelijk hebben we vooral You Tube gebruikt om verschillende geluidseffecten toe te voegen. Sommige eindresultaten waren echt leuk om te zien. Er waren groepjes bij de passende geluiden ook nog toneeltje deden maar dat hebben wij  niet gedaan. Moesten we sneller in actie overgegaan zijn hadden we meer tijd gehad en had het eindresultaat misschien nog leuker geweest. Maar het was eens een leuke ervaring!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten