vrijdag 10 december 2010

workshop dag 1

Stijldansen 

Jaja... een Weens walske placeren!! Ik had er zin in en mijn verwachtingen waren hoog.
Iedereen zag deze sessie heel goed zitten en we waren de dag voordien al benieuwd wat het ging inhouden.
Toen mevr. Vergaert en haar danspartner de dans voordeden voor ons keken we allemaal vol bewondering... Ik ben geen groot danstalent maar toch wou ik de uitdaging wel aangaan.




Okééé... Zo goed ging het niet bij mij als op het filmpje. Maar ik heb er van genoten. Het was een leuke ervaring. Met mijn danspartner Chloë hebben we goed kunnen lachen (ik hoop dat ze er geen blauwe tenen aan overgehouden heeft). Ik denk dat het humor gehalte hoog lag tijdens deze sessie en plezier beleven is natuurlijk heel belangrijk tijdens muzische activiteiten! Dit is weer een ervaring rijker...





Operake zingen

Opera zingen... Lijkt me moeilijk voor onervaren personen. Maar hé, het kon wel meevallen... En het viel ook mee. De dame die ons deze sessie gaf was een open en spontaan iemand. Ze vertelde ons dat ze zelf ook opera zangeres was en ik keek met gefascineerde ogen naar haar op... We moesten onze ademhaling controleren en emoties uitbeelden en daarbij ons bewust worden van onze ademhaling. Ademhaling is dus zeer belangrijk bij het zingen van opera. Je moet weten dat mensen die opera zingen nooit een micro gebruike. Het volume is dus heel belangrijk! 
Ze liet ons kennis maken met zangstukken uit verschillende opera's. 
 

Zingen en bewegen op muziek.

Deze sessie was met de goeie oude Jules De Beule. Deze workshop viel me eerlijk gezegd een beetje tegen. Ik vond ze niet vernieuwend. De dingen die hij ons aangaf waren eigenlijk allemaal herhaling van het 2de jaar. Ritmische klankspel, gekende liedjes zingen,... Ik heb me toen een beetje ontfermd over de Spaanse Studente Elena. Ik probeerde de sessie zoveel mogelijk te vertalen in het Engels voor haar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten